Balanç del 2020

Aquests dies fent balanç del nostre viatge pel 2020 estem contents de veure tota la tasca que hem pogut dur a terme gràcies a Déu! Us en deixem un breu resum!

1. Distribució a aproximadament 200 persones d’aliments rebuts de Creu Roja a Navàs, com d’altres pobles de la comarca (Castellgalí, Castellbell, Marganell i Monistrol de Montserrat) i d’aliments i altres productes comprats directament per la nostra associació amb recursos propis, sobretot a partir de març, arrel de la pandèmia.
  2. Compres selectives de menjar i productes d’higiene per famílies molt necessitades. Arrel de la crisis de la covid a nivell mundial, moltes famílies s’han vist afectades a nivell de pèrdues de feina i hem fet un esforç especial amb el nostre nou programa “Cap nevera buida”. S’ha multiplicat la necessitat però gràcies a Déu, també hem pogut multiplicar les ajudes directes augmentant el fons dedicats a ajudes directes.
  3. Destinem ajudes directes a pagament de rebuts de llum, aigua, gas a famílies amb risc d’exclusió social, sempre amb recursos propis de l’Associació.
  4. Disposem d’un rober per a persones necessitades.
  5. Gestionem mobles, electrodomèstics, i altres per a persones que viuen en condicions precàries.
  6. Facilitem l’accés de persones a diferents centres de rehabilitació. Participem en el finançament i fem un seguiment fins la seva reinserció a la societat.
  7. Hem mediat en conflictes familiars diversos.
  8. Enlloc de fer visites a residències d’avis de la comarca fent activitats musicals i altres de manera presencial, hem seguit amb la iniciativa a través de mitjans telemàtics.
  9. Assistència a malalts a casa seva i a l’hospital.
  10. Atenció a dones maltractades i als seus fills.
  11. Treballem transmetent valors i bones actituds enmig d’adolescents, joves i nens durant períodes vacacionals i caps de setmana.
  12. Visites setmanals regulars durant tot l’any a presons. Brians 1 i 2 i Centre Penitenciari Lledoners.
  13. Participem en projectes internacionals d’ajuda humanitària:

* Durant aquest any hem pogut ajudar a la frontera de Turquía amb Siria aportant productes de primera necessitat a la minoria kurda que hi ha a la zona.

* Hem col·laborat amb camps de refugiats a Grècia a través de l’Associació GAiN, on la situació està molt precària.

* També hem organitzat campanyes d’ajuda solidària recollint joguines i material escolar per a nens del nord d’Àfrica a través del programa “Niño de la Navidad”.

*Hem col·laborat també amb l’Associació “Més que Salut” que treballa per formar metges a l’Àfrica.

*Hem col·laborat amb una associació per a nens amb molta necessitat a Romania.

*Hem treballat amb el Rebost Solidari de Cerdanyola enviant material informàtic i també material i mobiliari escolar a Àfrica.

*Col·laborem amb Compassion, en el seu programa d’apadrinament de nens i nenes arreu del món i també en el seu programa d’emergències.

14. Aquest any hem participat econòmicament també amb la Residència Infantil Emanuel de Barcelona, que fa una gran tasca acollint a nens de famílies que per certs motius, no poden donar als infants l’atenció necessària.

15. Hem seguit treballant en els plans en benefici de la comunitat per a la reinserció de presos. Un complement més a la tasca que fem a presons.

16. Assessorem laboralment a persones en risc d’exclusió laboral i orientem fins la seva col·locació al món laboral (unes 40 persones).

17. Funciona el pis d’acollida / social a Navàs amb 4 persones acollides amb diferents necessitats.

18. Difusió de l’associació. Ens hem donat a conèixer més al poble i també a pobles veïns gestionant el Facebook de l’Associació i la seva pàgina web i fent presentacions als diferents municipis sobre la nostra tasca.

19. Captació, formació i seguiment de voluntaris.  Com l’activitat de l’associació va creixent, necessitem captar contínuament voluntaris per tal de fer tota la feina. Se’ls forma i se’ls segueix durant tota l’experiència per tal que sigui el màxim de productiva.

Wow!!! Moltes gràcies a tot l’equip de voluntaris i voluntàries que constantment ho han fet posible i que també han aportat els seus recursos personals i econòmics per tirar endavant cada projecte!!! Sense l’ajuda de Déu i tots vosaltres, no haguéssim pogut afrontar les grans necessitats d’aquest any tan difícil.

Només desitgem poder seguir treballant igual o més en aquest nou any 2021!!

#ajutsocial #endavant #apermés