Memòria 2019

Aquests dies fent balanç del 2019 estem contents i molt agraïts de veure tota la tasca que hem pogut dur a terme gràcies a Déu! Us en deixem un breu resum!

1. Distribució a aproximadament 200 persones d’aliments rebuts de Creu Roja a Navàs, com d’altres pobles de la comarca (Castellgalí, Castellbell, Marganell i Monistrol de Montserrat) i d’aliments i altres productes comprats directament per la nostra associació amb recursos propis.
2. Compres selectives de menjar i productes d’higiene per famílies molt necessitades.
3. Destinem ajudes directes a pagament de rebuts de llum, aigua, gas a famílies amb risc d’exclusió social, sempre amb recursos propis de l’Associació.
4. Disposem d’un rober per a persones necessitades.
5. Gestionem mobles, electrodomèstics, i altres per a persones que viuen en condicions precàries.
6. Hem facilitat l’accés de persones a diferents centres de rehabilitació. Participem en el finançament i fem un seguiment fins la seva reinserció a la societat.
7. Hem mediat en conflictes familiars diversos.
8. Visites a residències d’avis de la comarca fent activitats musicals i altres.
9. Visites a malalts a casa seva i a l’hospital.
10. Suport moral i presencial a dones maltractades i als seus fills.
11. Reforç escolar especialitzat per a nens i adolescents de fracàs escolar i problemàtica accentuada.
12. Escola d’adults. Formació per a adults sense cap titulació, amb risc d’exclusió social i laboral, ajudant-los a treure’s el Graduat Escolar, a preparar-se els currículums i fent el seguiment fins la seva inserció laboral. Contacte amb empreses per tal de fer tota la reinserció.
13. Treballem transmetent valors i bones actituds enmig d’adolescents, joves i nens durant períodes vacacionals i caps de setmana.
14. Visites setmanals regulars durant tot l’any a presons. Brians 1 i 2 i Centre Penitenciari Lledoners.
15. Participem en projectes internacionals d’ajuda humanitària:
* Durant aquest any hem pogut ajudar a la frontera de Turquia amb Síria aportant productes de primera necessitat a la minoria kurda que hi ha a la zona.
* Hem col•laborat amb camps de refugiats a Grècia, on la situació està molt precària.
* També hem organitzat campanyes d’ajuda solidària recollint joguines i material escolar per a nens del nord d’Àfrica a través del programa “Niño de la Navidad”.
*Hem col•laborat també aportant econòmicament en un projecte de formació de metges a Barcelona que aplicaran els seus coneixements a Guinea Equatorial. I col•laboració amb diverses tasques de transport de donacions.
*Hem col•laborat amb una associació per a nens amb molta necessitat a Romania.
*Hem treballat amb altres associacions enviant electrodomèstics a camps de refugiats a Grècia i material electrònic i també material i mobiliari escolar a Àfrica.
*Col•laborem en un programa d’apadrinament de nens i nens arreu del món i també en el seu programa d’emergències.

16. Aquest any hem participat econòmicament també amb una residència infantil de Barcelona, que fa una gran tasca acollint a nens de famílies que per certs motius, no poden donar als infants l’atenció necessària.
17. Hem seguit treballant en els plans en benefici de la comunitat per a la reinserció de presos. Un complement més a la tasca que fem a presons.
18. Assessorem laboralment a persones en risc d’exclusió laboral i orientem fins la seva col•locació al món laboral.
19. Hem posat en marxa un nou projecte: el pis social. Pròximament en tindreu més notícies.
20. Difusió de l’associació. Ens hem donat a conèixer més al poble i també a pobles veïns participant a la Fira de Primavera, gestionant el Facebook de l’Associació i la seva pàgina web i fent presentacions als diferents municipis sobre la nostra tasca. També vam fer una travessa solidària on els voluntaris més joves de l’associació donaven a conèixer la tasca de l’associació.
21. Captació, formació i seguiment de voluntaris. Com l’activitat de l’associació va creixent, necessitem captar contínuament voluntaris per tal de fer tota la feina. Se’ls forma i se’ls segueix durant tota l’experiència per tal que sigui el màxim de productiva.

Wow!!! Moltes gràcies a tot l’equip de voluntaris i voluntàries que constantment ho han fet possible!!!
Només desitgem poder seguir treballant igual o més en aquest nou any 2020!!
#ajutsocial #endavant #apermés